Usługi

usuwanie filtra cząstek stałychZakres świadczonych przez nas usług:

  • elektronika samochodowa,
  • programowanie modułów,
  • ustawianie dawek startowych,
  • usuwanie filtra cząstek stałych.

Dodatkowo świadczymy usługi z zakresu:

  • usuwania kodów DTC,
  • usuwania/naprawy immobilizera
  • wyłączania funkcji ECU: zawory EGR, limit prędkości, sondy Nox.


Dawki startowe

W samochodach marki Audi, VW, Seat i Skoda często można zaobserwować problem ciężkiego rozruchu ciepłego silnika. Jesteśmy w stanie usunąć tę usterkę poprzez dokonanie zmian w oprogramowaniu sterownika. Aby to zrobić odczytujemy mapy i wprowadzamy nowe ustawienia, co sprawia, że uruchomienie silnika następuje bez najmniejszych trudności. Dodatkową korzyścią jest to, że zmodyfikowanie dawki rozruchowej pozwala uniknąć wymiany pewnych części składowych, co wiązałoby się z ponoszeniem dodatkowych kosztów. Warto jeszcze dodać, że usterkę możemy zdiagnozować sami. Na ciepłym silniku należy odpiąć czujnik temperatury silnika, jeżeli samochód odpala bez problemu, to mamy pewność, że taka modyfikacja sterownika jest potrzebna.

Programowanie, usuwanie kodów DTC

Oferujemy usługę programowania sterownika silnika pod kątem usuwania kodów DTC (DTC – Diagnostic Trouble Codes). Polega ono na odczytaniu i wykasowaniu kodów błędów występujących w sterowniku przy użyciu komputera diagnostycznego. Trzeba podkreślić, że w obecnie produkowanych samochodach pojawia się mnóstwo podzespołów elektronicznych, których nieprawidłowe działanie może nastręczyć wielu problemów. Jednym z nich może być np. świecenie się kontrolki sygnalizującej awarię silnika, co w rzeczywistości nie będzie zgodne z prawdą i wprowadzi właściciela pojazdu w błąd. Używając profesjonalnego sprzętu jesteśmy w stanie zdiagnozować i w szybki sposób zniwelować tę oraz wiele innych usterek. Ponadto wypada nadmienić, że tego rodzaju nieprawidłowości mogą przyczyniać się do powstania poważnych uszkodzeń silnika, więc nie należy ich bagatelizować nawet, jeśli samochód sprawuje się tak jak dotychczas.

Zawory EGR – usuwanie

Zawory EGR (Exhaust Gas Recirculation) są elementami wykonawczymi w silnikach samochodowych. Ich podstawowym zadaniem jest redukowanie ilości zanieczyszczeń pojawiających się w odprowadzanych z pojazdu spalinach. Niestety, ich nieprawidłowe działanie bardzo często staje się źródłem wielu usterek silnika, powodujących m.in.: spadek jego mocy, szarpanie podczas pracy, a nawet niemożność jego rozruchu. Przeważnie awaria zaworów ERG sygnalizowana jest przez zaświecenie się kontrolki oznaczającej problemy z działaniem motoru (check engine), jednak nie jest to regułą. Oferujemy Państwu zmodyfikowanie oprogramowania silnika, dzięki któremu w/w zawory całkowicie przestają działać, a więc nie trzeba ich demontować, wymieniać, ani kontrolować ich stanu technicznego. To z kolei pozwala uniknąć ponoszenia dodatkowych kosztów.

Usuwanie filtrów cząstek stałych – dpf

W samochodach z silnikiem wysokoprężnym z normą spalin Euro 5, które zostały wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF), którego zadaniem jest ograniczanie ilości spalin i ich oczyszczanie, dość często pojawia się problem z regeneracją tegoż filtra. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy pokonywane są małe odległości i system nie jest w stanie rozgrzać filtra DPF do takiej temperatury, by nastąpiło jego odpalenie (oczyszczenie) z sadzy. W następstwie tego, dochodzi do jego zapychania oraz występowania błędów. Skutkują one tym, że silnik przestaje działać prawidłowo i pojawia się brak reakcji na pedał gazu, a także wiele innych usterek. Nasza firma zajmuje się fachowym usuwaniem filtrów DPF. Do każdego problemu podchodzimy w sposób bardzo profesjonalny. W zakres naszych działań wchodzi odczytywanie zawartości oprogramowania sterownika silnika odpowiedzialnego za regulację pracy filtra, modyfikowanie go oraz wycinanie wkładu DPF. W ten sposób sprawiamy, że dla systemu filtr przestaje całkowicie istnieć. Dysponujemy najnowszym oprogramowaniem oraz najnowocześniejszymi programatorami, co pozwala nam przeprowadzać wyżej wymienione operacje w najnowszych samochodach.

Usuwanie immobilisera

Nasza firma oferuje również usługi polegające na usuwaniu immobilisera. Jest on fabrycznym zabezpieczeniem pojazdu, mającym chronić go przed niechcianym uruchomieniem i kradzieżą. Jego usunięcie wykonujemy poprzez wykasowanie fabrycznego zabezpieczenia z sterownika znajdującego się w silniku. Na chwilę obecną jesteśmy w stanie przeprowadzić tę operację także na najnowszych sterownikach Bosch EDC17/Med 17, a także wielu innych. Warto dodać, że problemy z działaniem immobilisera mogą sprawić, że rozruch samochodu stanie się utrudniony lub przez cały czas będzie się zapalać kontrolka oznaczająca awarię (w większości przypadków wygląda ona jak kluczyk). Zapewniamy, że po przeprowadzeniu przez nas modyfikacji i dezaktywowaniu blokady, silnik znów zacznie działać bez problemu i znikną trudności z jego uruchomieniem.

Klonowanie sterowników silnika

Świadczone przez nas usługi obejmują klonowanie sterowników silnika. Modyfikacja polega na odczytaniu odpowiednich pamięci (danych) zapisanych na sterowniku m.in.: pamięci procesora, pamięci flash oraz pamięci eprom, co pozwala na jego wymianę na drugi – używany. Po przeprowadzeniu programowania jest on od razu gotowy do montażu, a po jego zainstalowaniu rozruch silnika następuje bez najmniejszego kłopotu. Bardzo często dochodzi do mechanicznego bądź elektronicznego uszkodzenia tej części składowej i konieczna staje się jego wymiana. Jesteśmy w stanie podjąć się tego zadania i wymienić go lub zaprogramować używany tak, by działał kompatybilnie z silnikiem znajdującym się w pojeździe.